Albert se dnes setká s hnutím Obraz, kterému podrobněji představí standardy animal welfare a iniciativy na podporu extenzivních chovů a drůbeže z volného výběhu. Současně se ohradí proti stylu kampaně hnutí, především v médiích a na sociálních sítích. Na jednání budou přítomni také představitelé Svazu obchodu a cestovního ruchu a dodavatele z farem Rabbit Trhový Štěpánov.

Hnutí Obraz zahájilo před více než týdnem kampaň proti minimálním standardům animal welfare, které stanoví česká legislativa. Na jejich dodržování dohlíží Státní veterinární správa a staly se terčem kritiky poté, co hnutí zveřejnilo videa z farem, které dodávají do celé maloobchodní sítě v České republice. „Albert pracuje na zvyšování dostupnosti i popularity drůbeže z extenzivních chovů a jako první maloobchodník představil ucelený program vlastní značky Královské kuře. Tento typ chovu pomalu rostoucí drůbeže probíhá s prodlouženou délkou výkrmu na speciálně určených farmách. Začínali jsme na jedné a nyní už Královské kuře chová deset specializovaných farem,“ upřesnil Jiří Mareček, ředitel komunikace obchodů Albert.

K jednání se vyjádřila také předsedkyně představenstva Českomoravské drůbežářské unie Gabriela Dlouhá: „Chovy kuřat jsou v České republice pod přísnou kontrolou Státní veterinární správy a splňují všechny požadavky evropské i české legislativy. Pokud má někdo podezření na porušování zákonů, může se obrátit na Státní veterinární správu nebo příslušnou krajskou veterinární správu. Zásadně ale odmítáme lživá a zavádějící obvinění, že by tuzemští dodavatelé dodávali kuřata v rozporu se všemi pravidly péče o životní pohodu zvířat.

Ke kampani se vyjádřil i Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR: „Pokud má Obraz zájem na reálné změně ve prospěch zvířat, musí se stát součástí této změny. V minulosti jsme hnutí opakovaně vyzývali k práci na legislativní změně, vždy to ale odmítli jako příliš náročnou práci, dokonce i poté, co jsme jejich zástupcům dojednali schůzku na rezortním ministerstvu. V tomto momentě proto musí vstoupit do hry právě ministerstvo zemědělství a jasně říct, zda jsou změny potřebné, anebo jsou chovy kuřat v Česku plně v souladu se všemi pravidly. Obchod odmítá být obětí marketingových kampaní aktivistů, kteří chtějí pomocí emocí získávat finanční příspěvky, aniž by za tyto finance udělali cokoliv pro skutečné zlepšení života zvířat,” řekl Tomáš Prouza, prezident Svazu.

Zástupci maloobchodního řetězce rovněž připomenou hnutí Obraz práci, kterou Albert dělá na podporu zvyšování standardu pohody zvířat na českém trhu. Proto vyjádřil ihned po začátku kampaně znepokojení a kontaktoval Státní veterinární správu s žádostí o prověření. Albert zároveň dlouhodobě pracuje na budování veřejného povědomí o standardech animal welfare. S podporou marketingových aktivit a investic do cenových akcí se daří stále více popularizovat extenzivní chovy i drůbež z volného výběhu a přesměrovat poptávku zákazníků od běžných kuřat. Tím se český trh posouvá směrem k zahraničním trhům nejenom co se týče nabídky, ale i poptávky.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno