„Mrzí nás, že sociální partneři nebyli zapojeni do finální dohody o kurzarbeitu. Přitom právě sociální partneři jsou jeho hlavní uživatelé. Výsledkem je bohužel to, že s aktuální podobou nejsme spokojení,“  komentuje Jan Rafaj, viceprezident Svazu průmyslu a dopravy ČR.

Aktuální podoba kurzarbeitu je neflexibilní. Má také nastavený nízký strop maximální částky podpory. Svaz průmyslu a dopravy  navrhoval, aby podpora odpovídala minimálně 1,5násobku průměrné mzdy. Nižší strop jde proti konceptu vyšší přidaná hodnota, konec levné ekonomiky, a tedy levné práce.

„Podle vystoupení z médií, které nyní studujeme, teprve zjišťujeme, že jsou v aktuální podobě omezení, o kterých jsme předem nevěděli. Jako například, že firma, která bude využívat kurzarbeit nebude moci vyplácet dividendy. To může tento nástroj učinit úplně nefunkční,“  dodává Jan Rafaj, viceprezident Svazu průmyslu a dopravy ČR.

Svaz průmyslu a dopravy využije veškerých možností přesvědčit legislativce, aby vzali jeho připomínky v úvahu.

Fotka od skeeze z Pixabay