Objevte archetyp ženy v průběhu vývoje lidstva i v rámci koloběhu života a proměn fází Měsíce. Autorkou je Barbora Hu, která sbírá střípky z mytologie, filosofie, historie, religionistiky, psychologie i své praxe a skládá z nich pestrou mozaiku ženy. „Polibek kobry“ se dotýká témat jako tělesnost, sexualita, mateřství, cykličnost atd. Knihu vydalo nakladatelství Alferia.

POZNEJ SÍLU ŽENSKÉHO PRINCIPU

Ženský princip a žena sama o sobě je významnou složkou nejen celého lidstva, ale i součástí každého člověka.

Autorka propojuje často rozdělované pohledy na ženu a dává je do souvislostí. Čerpá z historie, kulturních paradigmat, tělesna i duchovna. Dívá se na archetypy[1], pravzorce univerzální lidské zkušenosti, skrze které vnímáme náš dnešní svět. Čtenářům budou známé mýty z antického Řecka. Barbora Hu na obdobných příbězích z Východu popisuje ženská témata. Čtenář se na stránkách knihy setká s krvavou Kálí, nepochopenou Medúsou či hadem Šéšou. Popisuje v nich kořeny potřeby ženy být cyklická, poukazuje na různé aspekty mateřství či se otevřeně baví o sexualitě. Autorce pomáhá jóga snu i dechová cvičení.

Povídání o kulturních vzorcích doplňuje bonusová část s rozhovory s inspirativními osobnostmi: učitelkou tantry Emmou Balnavesovou, jungovským terapeutem Robem Preecem kulturoložkou Terezií Dubinovou, autorkou knihy Přináležení Toko-pa Turner a astroložkou Alitou Zaurak.

 Příběh krvavé Kálí

Příkladem nepochopené bohyně je například tantrická Kálí. V obrazech jak z Indiana Jonese a dalších trháků je účelově interpretována jako mordující bestie. Po zuby ozbrojená, agresivní, destruktivní a páchající sexuální orgie. Kálí = černá, svým jménem odkazuje k podstatě času (kála), který bez výjimky stravuje vše, co se dostane do jeho proudu. Nikoliv s cílem škodolibě ničit, nýbrž neustále obnovovat a přetvářet. Zobrazuje krutou pravdu, nadčasovou kontinuitu, ostřím meče míří k pravé podstatě já. Je zobrazována při porodu přičemž svýma rukama se snaží jiné dítě usmrtit. Věru šokující výjev, na který se není snadné dívat bez pohnutí. Vše, co začíná, jednou skončí, a vše, co končí, předznamenává podle stejné logiky další začátek. To stejné platí o jejím tanci na mrtvém těle milence Šivy. Obě zobrazení mají plný význam jen tehdy, pokud o nich uvažujeme v kontextu a dá se říct, že v cyklickém pojetí času nevyznívají zdaleka tak pesimisticky.

Knihu svými ilustracemi doplnila Kateřina Žočková Bryol.

304 stran, pevná vazba, 167×240 mm, cena 490,-

O autorce:

Barbora Hu vystudovala indologii se zaměřením na hindštinu a kulturologii na FF UK. Po ukončení studia přehodila výhybku z akademického prostředí na praxi jógy. Nicméně studium považuje sama za neukončený proces, což dokazuje doplňováním mezinárodních i českých výcviků a certifikátů do širokého spektra jógové mozaiky. Ve své praxi se věnuje zejména trantrické józe a transpersonálnímu paradigmatu. Je autorkou pěti knih pro dospělé i děti, věnuje se publicistice na téma jógy, sebepoznání a osobního rozvoje. Je spokojenou maminkou syna Tadeáše.

 Ohlasy a recenze:

„České Ženy, které běhaly s vlky!“Nika Štefanová, šéfredaktorka časopisu Psychologie Dnes

„Bára Hu je přímá a autentická. Zároveň je vzdělaná a zvídavá. Obě tyto polohy, otevřená žena i starý mudrc, se propisují do její knihy Polibek kobry. Při jejím čtení vás možná  překvapí, jak příběhy vzdálené kultury a jazyk vzdálené spirituality mohou být inspirativní pro naše vlastní poznání, a jak nám pomáhá pochopit, že lidská kultura je přes svoji rozmanitost i Jednotou. Součástí této Jednoty je i historická zkušenost znevážení ženství a ženského Božství a jeho léčení a znovuzrození v současné době. Je to jako vlna, která se nedá zastavit – a Bářina hluboká a moudrá kniha je součástí této vlny. Ať nám  ukáže, slovy Báry, „jak přerůst zvyk“ – a ať se otevřeme  zázraku zcelování a nové vzájemné úcty polarit.“  — Terezie Dubinová,  hebraistka, kulturoložka, autorka knih Kořeny ženské spirituality a Jak napravovat svět

[1] Pojem archetyp zavedl do psychologie C. G. Jung. Znamená pravzor, tradicí posvěcenou a typickou postavu, představu, příběh.

Váš komentář