Vítězem výběrového řízení na fyzickou distribuci elektronické dálniční známky je konsorcium České pošty, s.p. a ČEPRO, a.s., které podalo do tendru SFDI cenově nejvýhodnější nabídku. Prodej e-známek v kamenných pobočkách bude stát přibližně o polovinu méně, než u současných papírových známek. Fyzická distribuce e-známek bude doplňkovou možností k hlavnímu prodeji prostřednictvím internetu nebo přes mobilní aplikaci.

„Současná odměna z prodeje papírových dálničních známek je 4,6 %. Ve výběrovém řízení jsme nově u elektronických zastropovali výši odměny na 3,3 %,  vítěz pak nabídl 2,3 %,“ uvedla za SFDI ředitelka Sekce pro správu finančních zdrojů Lucie Bartáková.

Jednou z podmínek tendru bylo zajištění kamenných prodejen v obcích nad 10 000 obyvatel, celkem tedy více než 305 obchodních míst s minimální otevírací dobou od 5:00-23:00 v pracovní dny. Díky společně podané nabídce České pošty a ČEPRA bude síť poštovních poboček rozšířena ještě o vybrané čerpací stanice.

Celkovou výši úhrad přes fyzickou distribuci v tuto chvíli nelze přesně odhadnout. Stát zavádí zcela nový systém a bude záležet na chování zákazníků, zda upřednostní elektronický, nebo fyzický nákup. Stát ale fakticky zaplatí jen skutečné prodeje e-známek.

Do otevřeného výběrového řízení se celkem přihlásili čtyři uchazeči (řazeno abecedně):

  • konsorcium Autoklub Bohemia Assistance, a.s. a MTX spol. s r.o.
  • konsorcium CzechToll s.r.o. a Sky Toll a.s.
  • konsorcium Česká pošta, s.p. a ČEPRO, a.s.
  • GECO, a.s. 

Po rozhodnutí o vítězi a jeho oznámení nyní běží 15 denní lhůta na případné podání námitek a jejich následné vypořádání. Poté bude možné uzavřít smlouvu a začít realizaci veřejné zakázky.