Do primární prevence patří i pozitivní myšlení. Není to jen dieta, o které většinou píšeme, pohyb, spánek, méně stresu. Je to i dobrá nálada. Několik pravidel jak se pozitivně naladit doporučují odborníci. Tak to se sebou zkusme. Podzim bude asi docela náročný. Ale dá se i dobře zvládnout.


Doporučovaná pravidla:

  1. Dostaňte se do „toku štěstí – do šťastné zóny“, ve které se sami skvěle angažujete, vstřebávejte pozitivní okolnosti v práci i ve svém volném čase.
  2. Omezujte zatížení „příliš mnoha možností/úkolů“, aby vás okrádalo o potěšení. Objevte silný dopad proti-stresového chování.
  3.  Zbavte se hněvu, závisti a zášti – emocí, které vás bolí víc, než zraňováním lidí, kteří vám třeba mohli ublížit.
  4.  Rozvíjejte svou odolnost, abyste zvládli problémy snadněji a rychleji se vzpamatovali po dramatických nebo nepříjemných událostech.
  5.  Zastavte otálení nebo se porazte v rozhodování, když se věci život dobře nevyvíjí výkonnými technikami – odpusťte si za své chyby, pozitivně myslete, vyjadřujte vděčnost, buďte štědří, buďte všímaví.
  6.  Rozvíjejte pevný postoj vděčnosti, které pomáhají vést k pozitivnějším emocím, silnějším vztahům a větší schopnosti vypořádat se s protivenstvím.
  7.  Zvyšujte svou bdělost pomocí techniky „všímavosti“, které můžete použít každý den.
  8.  Zahoďte svou úzkost způsobenou informacemi na Facebooku, zlobou na Twitteru a dalšími riziky na sociálních sítích.
  9.  Vychutnejte si více potěšení ve vašem životě pomocí svých vlastních aktivit „užijte si každých okamžik“ – „multitasking“ je nepřítelem vychutnávání okamžiku.
  10.  Zažijte „teplou záři“ štěstí znovuobjevením univerzálních vlastnosti dobře žitého života.
  11.  Užijte si šťastnější a odolnější vztahy pomocí jednoduchých aktivit.

Dejte prostě příležitost pozitivní psychologii, aby pro vás pracovala. Získejte šťastnější a spokojenější pohled na život!

 (Zdroj: Harvard Medical School, srpen 2020)

Fotka od cattalin z Pixabay