Čeští uživatelé zboží a služeb v kultuře se v roce 2022 lišili zejména v míře využití internetu a nových technologií pro jednotlivé činnosti. Zatímco hraní videoher online bylo vcelku očekávatelně doménou zejména mladých lidí, online zprávy četlo i velké množství uživatelů internetu ze starší populace.

Podle dat ČSÚ, která sledují změny spotřebitelských návyků spojených s využíváním internetu, se v posledním desetiletí výrazně zvýšil počet jednotlivců, kteří využívají internet ke čtení zpráv, novin a časopisů. „V porovnání s rokem 2011 se v roce 2022 zvýšil podíl čtenářů online zpráv z 50 % na 78 % populace. Při zúžení záběru pouze na jedince používající internet se zvýší zastoupení čtenářů online periodik v roce 2022 na 92 % internetové populace. Ve všech věkových skupinách uživatelů internetu dosáhl tento podíl více než 80 %,“ upozorňuje Ivo Krobot z odboru statistik rozvoje společnosti ČSÚ. Za online články platí 12 % Čechů používajících internet.

Čtení online článků a periodik je v porovnání s dalšími aktivitami na internetu jednoznačně nejrozšířenější „kulturní“ činností. Pro porovnání – např. poslechu hudby přes internet se v roce 2022 věnovalo přibližně 52 % české populace, sledování videí 63 %.

Uživatelé internetu čtou online zpravodajství ve velké míře napříč všemi věkovými kategoriemi. Nejvyšší podíl (94 %) je ve věkové skupině 25–34 let. U celkové populace procento čtenářů na internetu s přibývajícím věkem výrazně klesá. Mezi osobami staršími 75 let je to čtvrtina. To však souvisí i s tím, že s rostoucím věkem klesá procento uživatelů internetu.

Další informace nejen o četbě online zpráv a periodik přináší aktuální publikace Audiovizuální a mediální sektor v ČR – 2021.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno