Call centrum Opava zahájilo ve středu 14. října svou činnost. Celkem 50 vojáků z 53. pluku průzkumu a elektronického boje Opava ode dneška bude ve třech směnách po 15 vojácích provádět tzv. třetí hovory – tedy navolávat rizikové kontakty.

Vojáci budou pomáhat s navoláváním krajské hygienické stanici Moravskoslezského kraje. „Až se situace zde stabilizuje, budeme pomáhat s navoláváním KHS ve všech krajích podle potřeby,“ vysvětluje major Vít Knapek, náčelník oddělení komunikačních a informačních systémů opavského pluku a v současné době vedoucí call centra.

Armáda poskytla zázemí pro call centrum a přes víkend jej vybavila potřebnou technikou – počítači a headsety. V úterý proběhlo školení vojáků specialisty z moravskoslezské hygienické stanice na systém Daktela. Vojáci budou volat osobám, které se dostaly do kontaktu s nakaženým, zjišťovat kategorizaci jejich kontaktu podle doby a místa setkání s nakaženým. „Na základě toho bude instruovat volané, jak se chovat při karanténních opatřeních a zda mají kontaktovat své praktické lékaře,“ komentuje major Knapek. Krom toho vojáci budou také objednávat rizikové kontakty na testy. Ještě dnes bude pracovnice z opavské krajské hygieny s vojáky, aby jim během dne předávala praktické zkušenosti z navolávání kontaktů.

Vojáci budou ve směnách volat od půl osmé ráno do osmé hodiny večerní. Pracoviště se bude pravidelně mezi směnami dezinfikovat. „Naše nasazení v call centru nijak neovlivní činnost pluku. Z důvodů hygienických opatření jsme museli omezit náš výcvik, běžný chod útvaru zvládáme bez problémů,“ doplňuje major Knapek.

Od poloviny září již funguje armádní call centrum na Ruzyni v Praze. Stejně jako v Opavě, i zde pomáhá 50 vojáků s navoláváním pražské hygieně.